Zu Hauptinhalt springen

aktuelle Promotionen und Habilitationen

Aktuelle Promotionen


Sonja Bayer                   

Bedeutung von Ressourcen für die Teilnahme an pädagogischen Fördermaßnahmen und deren erfolgreiche Umsetzung

                                                  



Linda Beckerle                                                                    

Teachers' professional (state) self-concept: The central mediator in the context of occupational stress?


Anne Forche              

Einfluss sozialer Normen auf die MINT-Wahlentscheidung von Mädchen

                                                  


Bernhard Frühwirth

Subtle shifts, persistent stereotypes: Gender representation of HEED and STEM occupations in textbooks


Lukas Graber                  

Ressourcenprofile Schulisch-außerschulischer Kooperationen in der MINT-Bildung

                                                  


Fabian Heller                       

Investigating Non-Cognitive Characteristics in STEM Education                                                          

     


Dr. Marina Kaas

Lurking im virtuellen akademischen Förderkontext: Analyse des Nutzerverhaltens auf einer Online-Mentoring-Plattform

                                                                 


Viktoria Karle

Effects of fine and gross motor skills on learning to read and write in the context of embodied cognition theory


Shirley Kwok     

Wellbeing of East-Asian students                                                                 


Matthias Mader

Mentoring aus regulatorischer Perspektive                                                


Steffi Kiener

Stefanie Stiller

Häusliche Lernumwelten: Die Verwendung von Bildern aus Lernräumen zur Erfassung von Aspekten der Aktiotope von Grundschulkindern


Dr. Claudia Uebler      

Predicting premature match closure in online mentoring for girls in STEM                                                       


Rebecca Winter

Rebecca Winter

From Hands to Words: The Relationship Between Fine Motor Skills, Language and Gesture


Aktuelle Habilitationen


Dr. Daniel Patrick Balestrini

Assessing environmental background variables important for successful mentoring in talent development and gifted education (e.g., in outlier arts)


Dr. Tobias Debatin

Self-concept and educational choices in STEM: A research
program on developmental aspects, interventions, and gender differences


Ursulafischer Mh

Dr. Ursula Fischer

On the interplay between fine motor skills, finger counting and numerical processing


Michael Heilemann

Dr. Michael Heilemann

Institutionelle Einflussfaktoren auf erfolgreiche MINT-Förderung für Mädchen


Dr. Linlin Luo

Effective mentoring for talent development in STEMM


Dr. Benjamin Matthes

Effects of learning environments and well-being in educational contexts



  1. Fakultät für Humanwissenschaften
  2. Institut für Bildungswissenschaft