| Sonja BayerBedeutung von Ressourcen für die Teilnahme an pädagogischen Fördermaßnahmen und deren erfolgreiche Umsetzung |
| Linda BeckerleTeachers' professional (state) self-concept: The central mediator in the context of occupational stress? |
| Anne ForcheEinfluss sozialer Normen auf die MINT-Wahlentscheidung von Mädchen |
![]() | Bernhard FrühwirthSubtle shifts, persistent stereotypes: Gender representation of HEED and STEM occupations in textbooks |
| Lukas GraberRessourcenprofile Schulisch-außerschulischer Kooperationen in der MINT-Bildung |
![]() | Fabian HellerInvestigating Non-Cognitive Characteristics in STEM Education
|
| Dr. Marina KaasLurking im virtuellen akademischen Förderkontext: Analyse des Nutzerverhaltens auf einer Online-Mentoring-Plattform |
![]() | Viktoria KarleEffects of fine and gross motor skills on learning to read and write in the context of embodied cognition theory |
![]() | Shirley KwokWellbeing of East-Asian students |
![]() | Matthias MaderMentoring aus regulatorischer Perspektive |
![]() | Stefanie StillerHäusliche Lernumwelten: Die Verwendung von Bildern aus Lernräumen zur Erfassung von Aspekten der Aktiotope von Grundschulkindern |
![]() | Dr. Claudia UeblerPredicting premature match closure in online mentoring for girls in STEM |
![]() | Rebecca WinterFrom Hands to Words: The Relationship Between Fine Motor Skills, Language and Gesture |
| Dr. Daniel Patrick BalestriniAssessing environmental background variables important for successful mentoring in talent development and gifted education (e.g., in outlier arts) |
![]() | Dr. Tobias DebatinSelf-concept and educational choices in STEM: A research |
| Dr. Ursula FischerOn the interplay between fine motor skills, finger counting and numerical processing |
![]() | Dr. Michael HeilemannInstitutionelle Einflussfaktoren auf erfolgreiche MINT-Förderung für Mädchen |
![]() | Dr. Linlin LuoEffective mentoring for talent development in STEMM |